BAIT ERTAINA

BAIT

ERTAINA

BAIT ERTAINA ziurtapena profesional hauei zuzenduta dago:

  • Ingurune digitaletan informazioa modu eraginkorrean eta etikoki aurkitzeko, ebaluatzeko eta erabiltzeko trebetasun sendoak behar dituztenak. Horrenbestez, profesional horiek gai izan behar lukete Interneten bilaketa aurreratuak egiteko, iturri fidagarrien eta ez-fidagarrien artean bereizteko, eta aurkitutako informazioaren garrantzia eta egiazkotasuna ebaluatzeko. Halaber, gai izan behar lukete datuak modu eraginkorrean antolatzeko eta kudeatzeko, informazioa modu egituratuan sailkatzeko, biltegiratzeko eta berreskuratzeko tresna eta teknika egokiak erabiliz. Arlo honetan maila ertaina duten profesionalek askotariko informazio-iturriak integra ditzakete, testuinguru digitaletan erabaki informatuak hartzeko eta arazoak modu eraginkorrean konpontzeko.
  • Ingurune digitaletan modu eraginkorrean interakzioan jarduteko eta elkarlanean aritzeko trebetasun sendoak eduki behar dituztenak. Horrenbestez, profesional horiek gai izan behar lukete askotariko komunikazio-tresna eta -plataformak modu eraginkorrean erabiltzeko, informazioa, ideiak eta baliabideak besteekin partekatzeko. Halaber, gai izan behar lukete onlineko lankidetza-proiektuetan aktiboki parte hartzeko, eta negoziatzeko, gatazkak konpontzeko eta birtualki elkarlanean aritzeko trebetasunak izan behar lituzkete. Orobat, arlo honetan maila ertaina duten profesionalek gai izan behar lukete online partekatutako informazioaren pribatutasuna eta segurtasuna kudeatzeko, eta komunikazio- eta lankidetza-prozesuetan erabilitako baliabide digitalen fidagarritasuna eta sinesgarritasuna ebaluatzeko. Laburbilduz, gaitasun honetan maila ertaina dutenek gai izango lirateke ingurune digitalean modu eraginkorrean komunikatzeko eta modu produktiboan elkarlanean aritzeko, ekarpen esanguratsuak eginez onlineko proiektu eta jardueretan.
  • Eduki digitala modu eraginkorrean eta sormenez sortzeko eta editatzeko trebetasun sendoak behar dituztenak. Horrenbestez, profesional horiek gai izan behar lukete askotariko tresna digitalak erabiltzeko, kalitate oneko multimedia-edukia diseinatzeko, garatzeko eta partekatzeko. Gaitasun-maila hau duten profesionalak gai izango lirateke ikus-entzule eta testuinguru askotara egokitutako eduki digital esanguratsua eta erakargarria sortzeko formatu, teknika eta estrategiak behar bezala hautatzeko eta aplikatzeko. Halaber, gai izango lirateke bere lana eta besteena kritikoki ebaluatzeko, eta atzeraelikadura integratzeko, eduki digitala sortzeko beren trebetasunak etengabe hobetzeko.
  • Segurtasun digitalaren funtsezko kontzeptuak ulertu eta informazio pertsonala eta digitala babesteko oinarrizko jardunbideak bereganatu behar dituztenak. Horrenbestez, profesional horiek gai izan behar lukete onlineko arriskuak ezagutzeko (esaterako, phishinga edo malwarea), pasahitz seguruak erabiltzeko, eta sare sozialetan eta onlineko beste zerbitzu batzuetan pribatutasuna egoki kudeatzeko. Halaber, gai izan behar lukete softwarea eguneratzearen eta segurtasun-tresnak (esaterako, antibirusak eta suebakiak) erabiltzearen garrantziaz jabetzeko. Maila honetan, espero da profesionalak gai izatea oinarrizko segurtasun digitaleko egoerak identifikatzeko eta haiei erantzuteko, ingurune digitalean beren pribatutasuna eta datu pertsonalak babestuta.
  • Tresna digitalak modu eraginkorrean erabiliz erronkak identifikatzeko eta haiei aurre egiteko gai izan behar dutenak. Horrenbestez, profesional horiek gai izan behar lukete egoera problematikoak aztertzeko, informazio esanguratsua ulertzeko, eta irtenbideak aurkitzeko estrategia aproposak aplikatzeko. Maila honetan, espero da profesionalak gai izatea onlineko baliabideak modu oinarrizkoan erabiltzeko, bai informazioa bilatzeko, bai arazoak konpontzen beste batzuekin batera elkarlanean aritzeko. Halaber, espero da gai izatea modu oinarrizkoan ulertzeko nola ebaluatu online aurkitutako informazioaren kalitatea eta fidagarritasuna.

Ziurtapen-eskema

BAIT ERTAINA ziurtapena lortzeko, jarraian aipatzen diren gutxieneko mailak erdietsi beharko dira gaitasun-arloei dagozkien probetako bakoitzean:

⦿⦿
⦿⦿
⦿⦿
⦿
⦿
BAIT ERTAINA BAIT ERTAINA BAIT ERTAINA BAIT OINARRIZKOA BAIT OINARRIZKOA
Ebaluazio-probaren xehetasunak kontsultatzea Ebaluazio-probaren xehetasunak kontsultatzea Ebaluazio-probaren xehetasunak kontsultatzea Ebaluazio-probaren xehetasunak kontsultatzea Ebaluazio-probaren xehetasunak kontsultatzea
NABIGATZEA, ETA DATUAK, INFORMAZIOA ETA EDUKI DIGITALAK BILATZEA ETA IRAGAZTEA:
  • Informazio-beharrak azaltzea.
  • Ingurune digitaletan datu, informazio eta edukien bilaketak antolatzea.
  • Datuak, informazioak eta edukiak nola kontsultatu daitezkeen eta haietan nola nabiga daitekeen deskribatzea.
  • Bilaketa pertsonaleko estrategiak antolatzea.
TEKNOLOGIA DIGITALEN BIDEZ INTERAKZIOAN JARDUTEA:
  • Edukiak askotariko formatuetan sortzeko eta editatzeko moduak adieraztea.
  • Bitarteko digitalak sortuz gauzak adieraztea.
BALIABIDEAK GARATZEA:
  • Eduki errazak formatu errazetan sortzeko eta editatzeko moduak identifikatzea.
  • Bitarteko digital errazak sortuz gauzak nola adierazten ditudan aukeratzea.
GAILUAK BABESTEA:
  • Nire gailuak eta eduki digitalak babesteko modu errazak identifikatzea.
  • Ingurune digitaletan arrisku eta mehatxu arruntak bereiztea.
  • Segurtasun- eta babes-neurri errazak aukeratzea.
  • Fidagarritasuna eta pribatutasuna kontuan izateko modu errazak identifikatzea.
ARAZO TEKNIKOAK KONPONTZEA:
  • Gailuak eta ingurune digitalak erabiltzean arazo tekniko errazak identifikatzea.
  • Arazoak konpontzeko irtenbide errazak identifikatzea.
DATUAK, INFORMAZIOA ETA EDUKI DIGITALAK EBALUATZEA:
  • Datuen, informazioaren eta eduki digitalen iturriak aztertzea, konparatzea eta ebaluatzea.
  • Datuak, informazioa eta eduki digitalak aztertzea, interpretatzea eta ebaluatzea
TEKNOLOGIA DIGITALEN BIDEZ PARTEKATZEA:
  • Datuak, informazioa eta eduki digitalak partekatzeko teknologia digital egokiak manipulatzea.
  • Teknologia digitalen bidez informazioa eta edukiak partekatzeko bitartekari gisa nola jokatu daitekeen azaltzea.
  • Erreferentzia- eta aitorpen-jardunak argitzea.
EDUKI DIGITALA INTEGRATZEA ETA BERRIRO PRESTATZEA:
  • Eduki eta informazio berriak aldatzeko, hobetzeko eta integratzeko moduak eztabaidatzea, beste berri eta original batzuk sortzeko.
DATU PERTSONALAK ETA PRIBATUTASUNA BABESTEA:
  • Ingurune digitaletan nire datu pertsonalak eta pribatutasuna babesteko modu errazak hautatzea.
  • Informazio pertsonal identifikagarria erabiltzeko eta partekatzeko modu errazak identifikatzea, eta neure burua eta besteak kalteetatik babestea.
  • Zerbitzu digitaletan datu pertsonalak erabiltzeari buruz pribatutasun-politiketan egiten diren adierazpen errazak identifikatzea.
BEHAR ETA ERANTZUN TEKNOLOGIKOAK IDENTIFIKATZEA:
  • Beharrak identifikatzea.
  • Behar horiek asetzeko tresna digital errazak eta erantzun teknologiko posibleak ezagutzea.
  • Ingurune digitalak behar pertsonaletara doitzeko eta pertsonalizatzeko modu errazak aukeratzea.
DATUAK, INFORMAZIOA ETA EDUKI DIGITALAK KUDEATZEA:
  • Gizartean parte hartzeko zerbitzu digitalak hautatzea.
  • Gaitzeko eta gizartean herritar gisa parte hartzeko teknologia digital egokiei buruz eztabaidatzea.
HERRITARREK TEKNOLOGIA DIGITALEN BIDEZ PARTE HARTZEA:
  • Informazio eta eduki digitalei aplikatzen zaizkien egile-eskubideen eta lizentzien arauak eztabaidatzea.
EGILE-ESKUBIDEAK (COPYRIGHT) ETA JABETZA INTELEKTUALEKO LIZENTZIAK:
  • Lankidetza-prozesuetarako tresna eta teknologia digitalak hautatzea.
OSASUNA ETA ONGIZATEA BABESTEA:
  • Teknologia digitalak erabili bitartean osasun-arriskuak eta ongizate fisikoaren eta psikologikoaren aurkako mehatxuak saihesteko modu errazak bereiztea.
  • Ingurune digitaletan egon daitezkeen arriskuetatik babesteko modu errazak hautatzea.
  • Ongizate sozialerako eta gizarteratzeko teknologia digital errazak identifikatzea.
TEKNOLOGIA DIGITALA SORMENEZ ERABILTZEA:
  • Ezagutza sortzeko eta prozesu eta produktuak berritzeko erabil daitezkeen tresna eta teknologia digital errazak identifikatzea.
  • Ingurune digitaletako arazo kontzeptual errazak eta egoera problematikoak ulertzeko eta ebazteko prozesamendu kognitibo sinplearekiko interesa erakustea, nola banaka hala kolektiboki.
  TEKNOLOGIA DIGITALEN BIDEZ ELKARLANEAN ARITZEA:
  • Lankidetza-prozesuetarako tresna eta teknologia digitalak hautatzea.
PROGRAMAZIOA:
  • Argibideak zerrendatzea, sistema informatikoek arazo jakin bat konpon dezaten edo zeregin espezifiko bat egin dezaten.
INGURUMENAREN BABESA:
  • Teknologia digitalek eta haiek erabiltzeak ingurumenean dituen eragin arruntak ezagutzea.
GAITASUN DIGITALETAN HUTSUNEAK IDENTIFIKATZEA:
  • Neure gaitasun digitala non hobetu edo eguneratu behar dudan ezagutzea.
  • Norbera garatzeko eta bilakaera digitalarekin egunean egoteko aukerak non bilatu identifikatzea.
  SAREKO PORTAERA:
  • Teknologia digitalak erabiltzean eta ingurune digitaletan interakzioan aritzean portaera-arauak eta ezagutza teknikoak eztabaidatzea.
  • Ikus-entzuleei egokitutako komunikazio-estrategiak eztabaidatzea
  • Ingurune digitaletan kontuan hartu beharreko kultura- eta belaunaldi-aniztasuneko alderdiak eztabaidatzea.
     
  NORTASUN DIGITALA KUDEATZEA:
  • Askotariko nortasun digital espezifikoak erakustea.
  • Onlineko nire ospea babesteko moduak eztabaidatzea.
  • Tresna, ingurune edo zerbitzu digitalen bidez ekoizten ditudan datuak manipulatzea.